1 mars 2017

Min aknehistoria del 9 - Isotretinoin månad 6

Jag minns knappt vad som hänt sedan sist. Vips, så är det en ny månad och ännu en månad med helvetesmedicinen har passerat.
Den 7:de denna månad hade jag en telefontid med min hudläkare. Jag fick recept på piller för en månad till. Vi talade bara om vad som hänt den senaste månaden men det hade inte hänt så mycket så samtalet tog inte längre än någon minut.
Denna månad har det inte heller hänt så mycket. Jag har inte fått mer än ett par finnar under denna månad och ärren har börjat ljusna. Det betyder inte att jag på något vis är nöjd med min hy men den börjar bli mycket mycket bättre.
Jag har ätit denna medicin i ett halvt år nu. Ett halvt år med de torraste läpparna i världen, med torra ögon, torra fläckar i ansiktet, ömma muskler, trötthet, håravfall och ett halvt år utan alkohol.
Min hy har blivit lite bättre hela tiden och på grund av min låga dos förväntar jag mig inte mer heller.

Om en vecka ska jag besöka hudläkaren så att hon får se på min hy och så ska vi bestämma hur vi går vidare i denna process.

Just nu är jag så jävla trött på att hela tiden måsta tacka nej till alkohol. Det är kanske den värsta "biverkningen" att konstant förklara varför jag inte dricker, se på när andra dricker och blir fulla osv. Tur att jag vet med säkerhet att jag bara har högst två månader kvar. Till vappen skall jag fan få dricka alkohol.

Vill ni förresten att jag uppdaterar er om hur min hy ser ut två, fyra och sex månader efter kurens slut? Jag har sett att många har gjort så och det har varit riktigt intressant att se.



Säkert de fulaste bilderna på mig någonsin, haha, men de får duga som akne-bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar