6 januari 2017

Snöstorm i Tallinn, dreglande medelålders kvinnor och borttappat bankkort

Igår på morgonen hade jag väckning före klockan 6. Jag sminkade mig och klockan 06:30 startade jag, Lotta, kusinerna och våra mammor mot Helsingfors och därifrån med Eckerö Line till Tallinn. Vi valde sämsta dagen, med tanke på vädret, i år igen. Minns ni ifjol då vi valde en riktigt regnig och slaskig dag? Jag hade valt ett par småskor som var dyblöta direkt då jag steg ut från båten. Detta resulterade i feber på kvällen. I år var det svinkallt, snöstorm och stark blåst. Båten gungade så mycket att jag började må illa.
Trots vädret hade jag en bra dag. Vi hade sju timmar iland. Vi gick runt i alla möjliga butiker och åt på Amarillo. Det var riktigt gott.
Vi hade otur på hemresan. Båten var proppfull med medelålders kvinnor som dreglade efter Lauri Tähkä. Vi fick just och just en hytt åt oss och efter en riktigt lång dag är en hytt ett måste.
Jag tappade även bort mitt bankkort, men som tur fick jag tillbaka det. Någon hade lämnat in det i infon och han som lämnade över det var ett HIFK-fan som tyckte jag hade ett jävligt snyggt kort (ordagrant). Bra avslut på dagen!
Vi var hemma igen före klockan 23.

På grund av snöstormen tog jag faktiskt bara en bild på hela resan. Trodde jag skulle ta lite fler men denna gång fick det bli så här.


En burgare med chevre ost. Mums!



 Med mig hem följde denna assnygga Calvin Klein korthållare.



 Och en maskara från The Balm. De har de bästa maskarorna. Tall dark handsome har varit min favorit i över ett år men jag ville testa Mad lash då jag äntligen fick tag på den.

Fick även med mig hem några flaskor alkohol. Som ni ser blev det inte mycket shopping, men desto mindre desto bättre för plånboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar