3 januari 2017

Nyårslöften - sluta bry mig

Jag har inte många löften för år 2017 men jag har några jag kan dela med mig. Det blir inget "new year, new me", utan bara några små förändringar i vardagen. De flesta kommer ju antagligen hålla en månad ungefär men jag skall verkligen försöka hålla dessa året ut. 

  • Ät nyttigare och mer regelbundet. Jag äter onyttig mat ganska sällan men med detta löfte menar jag att jag skall minska på godisintaget och öka på grönsaker, frukter osv. Dessutom borde jag äta fler mål om dagen och ha mer variation i min kost. Det är svårt att hålla koll på det då man bor ensam.
  • Ta itu med träningen/motionerandet. Efter Isotretinoin-kuren måste jag ta motionerandet på allvar. Före det skall jag börja ta längre promenader. Min vardagsmotion har inte varit närvarande de senaste månaderna.
  • Lämna bort de personer som jag inte behöver. Det finns personer som jag gärna kan lämna bort år 2017. Man måste kunna undvika de personer som inte bryr sig om en och de som är dåliga för en. Jag behöver ingen negativ energi runt omkring mig.
  • Tänk mer på mig själv och min hälsa. Jag måste lära mig tänka mer på mig själv och lyssna på min kropp.
  • Tänk mindre på vad någon tänker/tycker om mig. Detta talade jag om med mina bästa vänner och det har faktiskt redan skett en sådan förändring. Vi har slutat bry oss om vad andra tycker om oss. Jag vill sluta bry mig ännu mer. Jag vill bara kunna vara utan att bry mig. Jag tänker allt för mycket på andras åsikter och tankar.
  • Satsa på skolan. Studielivet består av väldigt mycket fest men det betyder inte att du kan skippa skolan. Antingen prioriterar du bättre eller så lämnar du bort en del av festlivet. Nu vet jag hur studierna ser ut och hur mycket man måste läsa så nu blir det enklare att bygga upp en läsplan.

2017, jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar