30 januari 2017

Min aknehistoria del 8 - Isotretinoin månad 5

Sedan den 29.12 har min hy definitivt blivit bättre. Jag har inga stora finnar kvar och jag får inte nya dagligen. Mina ärr ser dock riktigt hemska ut. Dessa hade jag inte före kuren. Eftersom huden är känsligare bildas det lättare ärr.
När jag var hos frisören den 10.1 tyckte hon mitt hår hade blivit tunnare. Det kan stämma då en av biverkningarna kan vara håravfall. Synd nog. Jag gillade mitt tjocka hår.
Den 16.1 gjorde jag ett labbesök och dagen efter det hade jag telefontid med hudläkaren. Det var ett riktigt positivt samtal så får hoppas att hennes ord håller. Hon sade att jag antagligen har två månader kvar. Alltså borde jag vara klar med kuren i mitten av mars.
Jag har en ny telefontid om bara en dryg vecka. Då skall jag få ett recept på (kanske) den sista plattan med piller. Håll tummarna för mig nu!



Så här ser min hy ut just nu. Den vänstra (nedre bilden) kinden är jättefin medan den högra (första bilden) fortfarande är kaos. Kaos av ärr dock, inte finnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar