22 januari 2017

Farmor 70 år

Igår på morgonen steg jag upp, gick i duschen, skrev en skoluppgift och åkte till Prästgården i Ingå för att förbereda dagens festligheter. Jag, Lotta och kusinerna dukade borden och så åkte vi hem för att sminka oss.

Klockan 15 började farmors 70 års fest. Vi åt mat och umgicks. Det var trevligt att träffa alla släktingar från pappas sida. Vi gör det väldigt sällan. Farmor var jätteglad över den fina festen vi ordnat. Hon har alltid ställt upp för oss så vi ville ge henne någonting hon verkligen uppskattar.
Vi var hemma från festen innan klockan 20.
På kvällen firade vi Malin. Jag hade en riktigt rolig kväll i trevligt sällskap.

Idag har jag hälsat på mormor och morfar, tagit en lång och härlig promenad i det fina vädret och bara tagit det lugnt.
Ikväll skall jag göra läxor, packa väskan och se på serier. Imorgon åker jag tillbaka till Åbo.



Vi firade farmor på Prästgården i Ingå. Jag älskar denna stil i inredningen.


Välkomstdrink


Kantarellsoppa till förrätt



Sallad, älggryta, potatis och rödbeta med getost till huvudrätt


Till kaffet åt vi after eight-kaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar