1 januari 2017

Årsresumé del 3

September

I september började skolan på riktigt. Jag bodde ensam för första gången i mitt liv, jag var och såg på HIFK:s första match för säsongen, jag träffade både gamla och nya kompisar, jag var på en massa event som skolan ordnade, jag var på Justin Biebers konsert... Man kan säga att september var en händelserik månad.





Oktober

Första veckan i oktober tillbringades på Cypern. Det var såå skönt. Jag började trivas i Åbo och så hade jag ett långt höstlov i slutet av oktober som tillbringades hemma i Ingå. Annars hände det inte så mycket. I och med höstlovet jobbade jag mer än normalt.





Saknar brännan

November

November månad var förbi lika snabbt som den drog igång. Jag tillbringade väldigt mycket tid med kompisar, i skolan och på evenemang. Jag fyllde 19. Jag var på tjejmiddag med mina vänner och på bio med Erika. Mycket mer än det hände inte men det var en bra månad.





December

December började med tre utekvällar i rad. Först glöggrundan den första december och sedan en utekväll med flickorna och ytterligare en utekväll med syrran. Tung start på månaden men absolut en av årets höjdpunkter.
Annars var jag på sitz och så hade jag några tenter i skolan. Jullov tog jag redan i mitten av december.
Julen firades hos mormor och morfar och på mellandagarna hade jag en hel del jobb. Nyåret firades med mina gamla vänner hos Fredrik.





2016 har bestått av både mot- och medgångar men jag är nöjd över året som gått. Jag har lärt mig av mina misstag, kommit närmare mina bästa vänner, rensat min kompisskara på människor jag inte behöver i min närhet, jag har fått nya vänner i Åbo och jag har växt otroligt mycket som människa.
Jag välkomnar 2017 med öppna armar. Detta skall bli mitt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar