16 september 2016

Home sweet home

Gulissitzen igår, alltså wow. Det var så himla roligt. Denna gång tog jag bussen till stan och när jag skulle hem fick jag springa i mina nya klackskor och skavsår för att hinna med den sista nattbussen. Det var inte skönt kan jag säga men jag hann just och just.
Idag hade jag en lugn sovmorgon. Kom dock inte ihåg att vi skulle börja skolan klockan 12 istället för 12:15 så den lugna morgonen blev en stressig morgon. Jag skulle packa och diska före det var dags att cykla till skolan, men jag hann inte. Hade dock väldigt tur då vi slutade en halv timme tidigare än vanligt. Jag hann reda upp i lägenheten och diska innan jag cyklade till tåget.
Hemma i Ingå var jag först 17-tiden. Tåget var förstås inte i tid. Jag skall fan skriva en artikel om detta, haha.
Sedan dess har jag bara varit hemma och en sväng till biblioteket och butiken.
Nu skall jag hoppa i duschen och sedan skall jag bara mysa här hemma.

Imorgon på morgonen har jag jobb och på kvällen skall jag på ishockeymatch. Ishockey säsongen drog igång idag och imorgon spelar HIFK säsongens första hemmamatch.



Siri har blivit så stor under de två veckorna jag har varit borta från henne. Som ni kan se älskar hon att klättra i träd. Man får inte ner henne från dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar