29 augusti 2016

Skolstart och min största mardröm/räddning

Idag har det hänt mycket nytt för mig.

Jag startade min största mardröm idag - nämligen Isotretinoin-kuren mot min akne. Jag är rädd, men samtidigt så glad över att jag äntligen får den medicin jag behöver. Jag kommer lida de följande fyra månaderna men det kommer vara värt det för att veta att jag om dryga fyra månader inte har en jävla finne kvar gör mig så glad.

Idag har även skolan börjat. Hela skoldagen från klockan 11-16 har bestått av en massa infotillfällen. Jag är riktigt trött i huvudet efter all info. Resten av veckan kommer bara gå ut på att vi skall få all info vi behöver. Jag har även träffat min klass. Jag och Alice är de enda från Västra Nyland, de resterande sju klasskamraterna är från Åland och Österbotten. Så roligt!

Jag var hemma igen innan klockan 17. Sedan dess har jag sett på Youtube-videos och ätit middag.

Orsaken till att jag bloggar så tidigt idag är att jag snart skall ut på en drink med mina nya klasskamrater. Det skall bli så roligt att lära känna nya människor.

Så fort jag börjar få ordning i min lägenhet skall ni få fler bilder på den. Att få ordning och reda här kommer dock ta några dagar eftersom jag har så mycket program.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar