18 augusti 2016

Augusti inspo och mina känslor idag

Vissa dagar är sämre än andra. Vissa morgnar vill jag bara ligga i sängen och gråta för att jag har format mitt liv till så som det är just nu, men jag gråter inte längre för att det är inte värt en enda tår till. På de få dåliga dagarna jag har stiger jag ändå upp och kämpar för att hålla humöret uppe, för att när jag inte kämpar mår jag dåligt. När jag mår dåligt börjar jag tänka. Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Varför var jag så självisk? Vad fan höll/håller jag på med? Varför var jag inte bättre?
Den största orsaken till att jag mådde/mår dåligt är egentligen den att jag skyller på mig själv och hatar mig själv för vad jag har gjort. Jag har låtit mig själv gå så lågt att jag har mått psykiskt dåligt. Jag har inte tänkt på min hälsa en jävla sekund. Visst har jag försökt men lättare sagt än gjort.

Ibland måste man bara glömma. Trots att det är svårt att gå vidare måste man göra det för att man själv skall kunna börja må bra. Skulle jag ha släppt taget lite tidigare skulle jag ha mått så mycket bättre under sommaren. Jag borde ha skaffat hjälp då jag behövde den som mest. Då skulle jag redan ha glömt och gått vidare till 100%. För att förra hösten var jag lyckligast på jorden utan att jag ens insåg det. Och det är det jag vill ha hjälp med att glömma. Hur bra jag verkligen hade det och att det var jag som förstörde allt. 
Jag tror på att allting har en mening. Kanske det var meningen att jag skulle må så dåligt för att sedan kunna resa mig och vara starkare än någonsin. Kanske det var meningen att det skulle gå så här för att framtiden har någonting bättre för mig. Kanske det var meningen att jag skulle förlora en person för att jag snart träffar en person som börjar betyda allt för mig.
Just nu händer det så mycket roligt att allt det dåliga i min vardag delvis glöms bort. Jag håller på att flytta, jag träffar nya människor, jag är verkligen så tacksam och lycklig nu, trots allt.

Innan jag flyttar vill jag dock reda ut allting här hemma. Jag vill inte flytta bort och känna att jag måste hem för att reda ut relationerna här. Åbo skall vara min happy place. Där skall jag vara lycklig och där skall jag tänka på mitt eget välmående och min hälsa. Jag skall bli en ny och en bättre människa där. För där har jag alla förutsättningar för att bli det.

Ps. Detta inlägget skrevs på morgonen då jag bara låg i sängen och tänkte på livet. Ibland överanalyserar jag allt. Jag förstår inte ens mina egna tankar eller känslor.

Idag har jag mest bara legat i sängen och gjort i princip ingenting. Trots att mitt jobbkontrakt tog slut förra veckan så hade jag en kort extra jobbtur idag. Jag skall fortsätta jobba trots att jag flyttar till Åbo men bara någon tur i månaden. Vem tackar nej till lite extra pengar i fickan?


Jag har blivit besatt av smutsrosa, av inspirerande texter och stora fönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar