29 juni 2016

Köpenhamn dag 2


Dagen började med hotellfrukost. Det är det bästa sättet att börja en dag på.


Idag hade vi shoppingdag så efter morgonmålet begav vi oss genast ut till shoppinggatan. Denna butik var sååå bra. Jag ville köpa allt.


På Joe&the juice får man de godaste smoothiesarna och shakesen.



Byggnaderna här är otroligt fina.


Nyhavn.


Favoritblommorna.


Sen lunch på TGIFriday's. Hade hört mycket bra om denna restaurang men det var nog en liten besvikelse.



Efterrätt köpte vi från Lagkagehuset som jag också hade hört mycket bra om. Gå hit om ni vill ha någonting riktigt gott!


Och så till dagens shopping. Den vinröda skjortan och den vita toppen är från Abercrombie&Fitch och trosorna från Calvin Klein. De är dyra med värda varenda slant.


Jag köpte också några saker som jag kommer behöva i framtiden. Dessa är från All over the world.


Rivjärn och travel set från All over the world och citronpress från Artium.




Vi kom nyss hem från Tivoli. Det var en jättefin upplevelse att besöka nöjesparken. Som allt annat i Danmark så var det väldigt dyrt. Det kostade 15€ att komma in på området och över 10€ att åka en attraktion. Vi åkte två på man men det var såå värt det. The Vertigo heter attraktionen på bilden längst ner. Jag älskar ju att åka attraktioner och jag vågar åka allt men denna slog fan rekord för värsta attraktionen jag någonsin åkt. Om ni besöker Tivoli så åk den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar