28 juni 2016

Köpenhamn dag 1


Dagen började med väckning klockan 07:30 och start mot flygfältet klockan 9. 


På flygfältet hittade jag mitt dröm mobilskal på 30% rabatt så jag slog till. Det är från Malene Birger ifall någon undrar.


Vårt flyg landade i Köpenhamn klockan 12;40 lokaltid. Efter en massa strul på både flygfält och hotell var vi på våra hotellrum efter klockan 15. Vi bor på Scandic Copenhagen bara några hundra meter från Tivoli.



16-tiden begav vi oss ut på stan för att bekanta oss med den. Vi gick hela Ströget som är en lång shoppinggata med ett bra utbud av butiker.


Köpenhamn är känt för små mat- och juicevagnar och jag älskar det.



En sen lunch på The Bagel Co. Rekommenderar!




Jag smakade på churros för första gången i mitt liv och det var gott men inte värt hypen.


Nu är vi tillbaka på hotellet och skall snart lägga oss. Klockan är bara 21 här men när vi är på resa brukar vi lägga oss tidigt och stiga upp tidigt för att utnyttja dagarna så bra som det går.

Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar