19 februari 2016

Penkkis och abi-kryssning

Gårdagen var grym!
Jag hade väckning redan klockan 6 och då steg jag upp, åt morgonmål, sminkade mig och klädde ut mig till ett får.
Före eleverna började komma till skolan förberedde vi det sista inför penkkisen.
Penkkisen var jätterolig. Vi hade program som passade till vårt bonde tema. Alla var dessutom fint utklädda och vår rekvisita var superfin. Vi fick en massa bra feedback av både lärare och elever.
Efter penkkisen hoppade vi på lastbilsflaket och så åkte vi runt till några skolor i Lojo. Det var perfekt väder för en liten åktur.

När vi kom tillbaka till skolan skyndade vi oss hem för att äta lunch och duscha. Sedan begav vi oss mot Helsingfors för att åka på abi-kryssning.
Vi var jätte trötta efter en stressig morgon så när båten startade (klockan 18:30) vilade vi i hytten och åt godis.
Vår mattur började först klockan 22 så vi var jätte hungriga då det äntligen var dags för mat. Kvällen gick åt till att hänga på nattklubbarna, dansa och lyssna på lite livemusik.
Väldigt trötta jag landade i sängen klockan 4.

Idag vaknade vi 9-tiden och då gick vi och åt frukost. Efter frukosten hängde vi i hytten, i karaoke baren och så handlade vi i TaxFreen.
Vi var hemma ungefär 16:30.

Överlag tyckte jag inte så mycket om kryssningen. När över 2000 fulla 97:or hänger på två trånga barer kan det bli ganska tungt. Det låg spyor i nästan varje hörn och man kände sig inte så respekterad som vare sig finlandssvensk eller nykterist.

Sedan jag kom hem från kryssningen har jag bara sett på serier och ätit godis. Jag kan konstatera att min sötsaksstrejk är slut.

Kvällen kommer att gå åt till samma sak. Serier och godis alltså.

Just nu har jag bara en bild från penkkisen men fler kommer så fort jag får tag på dem. Om ni vill se fler bilder just nu kan ni se t.ex. här eller här.


Flickorna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar