9 januari 2016

Lärarmiddag och nytt i sminklådan

Ursäkta för väldigt dålig uppdatering här på bloggen men jag har haft fullt upp de senaste dagarna.

På torsdag började skolan igen så jag var där i 7 timmar. När jag kom hem hann jag bara äta och läsa på HP innan jag åkte till Degerby för att fixa klart inför lärarmiddagen som var igår (fredag). Vi fixade i några timmar så när jag kom hem åt jag kvällsmål och så gick jag och lade mig.

På fredag hade vi en riktig kaosdag här hemma. Eftersom det var -30 grader på torsdag-fredag natt så hade vattnet i huset fryst till is och den ena bilen startade inte. Det resulterade i att jag blev hemma från skolan. Innan lärarmiddagen, som började klockan 18, åkte vi till Jenny och duschade och sminkade oss.
Klockan 18 var det som sagt dags för lärarmiddag på Furuborg. I början av kvällen var jag väldigt nervös över hur stämningen skulle vara, vad lärarna skulle tycka om middagen och om den skulle gå bra eller om allt skulle bli kaos. Sist och slutligen var middagen väldigt lyckad. Alla verkade trivas.
När jag kom hem ett par timmar efter midnatt somnade jag på direkten.

Idag sov jag ut och på för- och eftermiddagen städade jag efter lärarmiddagen. Som tur var vi rätt många på plats så städandet tog inte mer än ett par timmar.
Här hemma har jag bara slöat och sett på youtube. Jag har varit riktigt trött idag så jag har inte fått någonting vettigt gjort. 


Sista dagen förra året anlände denna skönhet på posten. Jag har länge velat ha en bronzer, ett rouge och en highlighter och nu är denna äntligen min. Jag klickade hem min från JFR.se. Färgerna var svåra att fånga på bild så om ni vill se exakta färger är det bara att googla på Sleek Face Form Light.


Nya sminkborstar från Feelunique.com. Sculpting brush, powder brush och shading brush. Jag älskar Real Techniques.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar