4 januari 2016

Drömresemål - uppdaterad

Här får ni ett uppdaterat drömresemål-inlägg. Det förra kan ni läsa här.

1. Dubai

För mig har Dubai alltid varit ett drömresemål. Varför är det ett drömresemål? Jo för att det är den modernaste staden i världen. Det ser otroligt fint ut där och klimatet skulle passa mig perfekt.


2. Malaysia (Kuala Lumpur)

Malaysia ligger fortfarande högt upp på drömresemål-listan. Staden Kuala Lumpur påminner lite om Dubai. Det finns både strand och stad vilket är den bästa kombinationen enligt mig. En dag där skulle inte kunna bli tråkig.


3. New York

Även New York ligger kvar på listan. Vem drömmer inte om att få se USA och uppleva kulturen där. Där skulle finnas otroligt mycket att se på och en massa aktiviteter. Tänk om man skulle få bo där en kortare period. Bara njuta av att sitta på små och mysiga caféer och åka en gul taxi.


4. Mexico 

Fina fina Mexico. Cancún i Mexico är så himla fint. Paradiset. Sol, värme och turkost vatten. Kan det bli bättre?



5. Maldiverna

Drömmmm. Det skulle vara så härligt att bo i en liten hydda på stranden.



6. Kanada

Jag har alltid varit intresserad av att åka till Kanada. Efter att ha följt med en finsk youtuber som bodde där ett halvår har jag verkligen insett hur fint det är.



7. Norge

Jag skulle vilja besöka de nordiska länderna. Eftersom jag älskar Sverige så tror jag att jag skulle älska Norge minst lika mycket. Naturen och landskapen är så mycket finare där än här i Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar