19 november 2015

Sista Hungergames och hunden med till skolan

Igår på kvällen var jag, Lotta och Erika och se på Hungergames: Mockinjay part 2 på bio. Jag tycker filmen var jättebra. Rekommenderar den verkligen. Hade väntat på filmen i ett år så jag hade höga förväntningar. Synd nog så var det sista filmen i hela serien. 

Idag på morgonen tog jag hunden med mig och så körde jag till skolan. Hon var med på mitt föredrag på modersmålet. Hon var så duktig och föredraget gick riktigt bra!
Vi fick mycket planerat och gjort idag i skolan så det var en riktigt bra dag. Dessutom slutade jag redan klockan 13 eftersom jag redan hade lämnat in alla mina modersmålsuppsatser.

När jag kom hem såg jag på serier och sedan på Youtube-videos. Skönt att bara ta det lugnt en stund.
Efter middagen redde jag bara upp rummet och sedan dess har jag bara chillat. 

Nu skall jag i alla fall hoppa i duschen och sedan skall jag skriva på ett tal jag skall hålla i finskan imorgon. Jag är ju inte så jättebra på finska och att talet skall vara minst tre minuter gör mig lite stressad.
 Imorgon avslutas den andra perioden och den sista inleds om en dryg vecka. Tänk så snabbt gymnasietiden har gått. Tur att allt det roliga fortfarande är framför oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar