5 november 2015

November inspo

Låt oss snacka lite om november.
Först och främst måste jag säga att det är en av mina favoritmånader. Ni undrar kanske varför och det skall ni få veta nu.
För det första fyller jag år. För det mesta är det dystert och mörkt där ute, men då solen skiner är det riktigt riktigt fint. Dessutom fyller en massa släktingar år så man träffar ganska mycket släktingar i november. I några år har Hungergames-filmerna kommit ut på bio och november - så även i år. Det är relativt nära till jul och jullovet. Man kan börja vänta på det i november. Man kan även börja dricka te och strotsa runt i yllesockor utan att någon frågar om det inte är för varmt i dem. Man kan börja använda snygga höst/vinterstövlar och vinterrock. Jag fryser alltid jättemycket så jag ser framemot varmare kläder.
Dessa orsaker gör nog månaden till den bästa månaden på året.

Nu till idag.
På morgonen var det tidig väckning. Jag åkte buss till skolan och från skolan åkte vi buss till Helsingfors för att besöka högskoledagen.
Vi hade valt två utbildningar på förhand och för mig var det Journalistik på Soc&Kom (Helsingfors Universitet) och så Arcada där jag lyssnade på två föreläsningar.
Ärligt sagt blev jag inte så imponerad av Arcada men journalistik på Soc&Kom verkade jätteintressant och roligt. Jag tror att universitetsstudier lämpar sig bättre för mig.
Mellan föreläsningarna hann vi äta på Friends&Brgrs.

Nu är jag hemma igen och jag skall just precis hoppa i duschen. Sedan skall jag försöka läsa lite samhällslära medan jag ser på FIN-RUS-ishockeymatchen på tv:n. Senare ikväll skall jag se på Supernatural.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar