4 juni 2015

Stockholm i mitt hjärta

Nu är jag då hemma efter en riktigt trevlig liten trip till Sverige. Startade som sagt från Åbo på tisdag kväll. Åkte med Viking Line Grace och åt en sen middag på Oscar à la Carte. Åt en laxförrätt, en laxvarmätt och så smakade ja på mammas och pappas efterrätter eftersom jag inte orkade med en egen.






Lax med kantarellsås och kantarell kornris. Mums!



Vi var framme i Stockholm redan 06:30 på onsdag så vi gick till ett hotell nära hamnen och åt morgonmål. Gick sedan in till gamla stan och gick omkring där före butikerna öppnade klockan 10. När de gjorde det så gick vi in till nya stan och shoppade. Hade sjukt mycket tid att shoppa eftersom vi inte åkte samma båt hem på kvällen. Åt lunch och hade en kaffepaus där emellan.



Fina Stockholm.


Morgonmål på Sjöfarts hotellet.


Älskar Drottninggatans karamell affär.


Måste smaka på denna eftersom Kissie rekommenderade den. Kan säga att den är överskattad. Den var inte alls så god som jag trodde den skulle vara.


Lunch i Hötorgets saluhall.



Kaffepaus. Köpte en donits från Dunkin' Donuts. Så himla god!

Idag var vi hemma 10:30. Var jättetrött så jag sov i bilen. När jag var hemma packade jag upp väskorna, fotade mina inköp och så åkte vi till Susanna och övningskörde där omkring.
Kom sedan hem och bara slöade en stund innan jag cyklade till grannen för att sköta om gerbilen.
Senare under eftermiddagen såg jag på Pretty Little Liars och Supernatural och så kom Cedric och Mixu till oss på middag.

Nu ska jag åka iväg till Elin. Senare idag tänkte jag börja jobba på mitt resealbum. Har nämligen några resor att skriva om.

Ni får bilder på mina inköp imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar