24 maj 2015

Mitt hektiska veckoslut

På fredag tog jag ledigt från skolan och åkte med buss in till Helsingfors. Hann shoppa lite nytt innan jag skulle vara på stadion. Hittade faktiskt nödvändiga saker.
Klockan 12:00 var det träff i pressrummet på stadion så jag skyndade mig dit. När jag kom fram plockade jag upp datorn och ställde igång allt. Sedan var det bara att söka reda på intressanta ämnen och börja skriva artiklar.
Jobbade från 12-20 så det var en relativt lång dag.

Här får ni länkar till mina artiklar. De två första har jag skrivit helt själv medan jag bara medverkat i de två andra.





På lördag (igår) steg jag upp i god tid och var på stadion klockan 09:00. Jobbade till klockan 18:30. Sprang sedan masstafetten klockan 15:50. Det gick helt okej med tanke på att vi just och just fick ihop ett lag och med tanke på att vi övat bara en gång. Vårt mål var inte att vinna utan att bara njuta av att springa och inte tappa pinnen. Det lyckades vi med!

Här är lördagens artiklar. De två första artiklarna har jag skrivit helt själv och bilden i den tredje artikeln är tagen av mig.

http://hbl.fi/sport/2015-05-23/756472/den-eviga-duellen-mellan-grankulla-och-vora

http://hbl.fi/sport/2015-05-23/756519/vora-vann-i-ar-igen

http://hbl.fi/sport/2015-05-23/756494/regnbagsflaggan-vajar-pa-laktaren

Efter jobbet tog jag tåget till Kyrkslätt och så hann jag hem en sväng innan det var dags för fest hos Susanna. Det var en riktigt bra fest faktiskt. Var dock ganska trött efter att jag jobbat flitigt.

Idag kom jag hem 12-tiden. Var riktigt slut då och mådde himla dåligt. Hela dagen gick åt till att bara vila, ta små powernaps och packa upp väskan.
Nu är det dags för en varm dusch och sedan provläsning innan jag skall lägga mig tidigare än vanligt. Vi hörs imorgon igen!

Gratulerar om du orkade läsa så här långt.



Det finaste vädret hade vi på fredag.


Ekenäs hejarklack.


Inmarch.


Vörå var väldigt självsäkra i år. Inte förgäves eftersom de vann flera tävlingar.


Min gamla skolas maskot. En av de finaste maskotarna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar