21 februari 2015

Tankspridd

Har ganska mycket att skriva om idag.

Börjar med att berätta att jag inte vet hur bloggandet kommer se ut för en månad framåt. Jag skriver ett studentprov i mars och att öva till det kommer ta upp väldigt mycket av min fritid. Det kan hända att jag skriver varje dag men det kan också hända att jag skriver bara 3-4 gånger i veckan. Jag hoppas att ni förstår mig.

Sedan vill jag också säga att jag tror jag funnit meningen med livet. Vet inte varför men jag har faktiskt tänkt på vad det innebär - att finna meningen med livet. Tror de handlar om att finna lyckan, att finna något att leva för. Har varit väldigt glad och lycklig på den senaste tiden så kanske det var därför jag kom på vad meningen med livet är och innebär.

Efter och under lägret har jag också funderat extra mycket på min relation till Gud. Blir alltid närmare Gud på dessa läger. Det är ju trots allt ett religiöst läger och målet på dessa läger är väl att föra ungdomarna närmare Gud. Jag blir alltid väldigt tankspridd efter skriftskole lägren. Tänker mycket på religiösa frågor. Det går dock över efter en tid.

Igår fick jag dessutom ett litet paket från Kina. Paketet innehöll telefonplast och ett telefonfodral till nya telefonen så nu har jag äntligen fått dem.

Så till min dag. Sov 12 timmar inatt så jag var riktigt utvilad på "morgonen". När jag vaknade skötte jag några hemmasysslor och läste på Teemu-boken. Resten av eftermiddagen gjorde jag inte så mycket alls. Packade upp det sista, planerade kommande vecka, läste lite mer och surfade på nätet.

Ikväll ska jag se på Survivors och läsa på engelska. Några andra planer har jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar