20 december 2014

Jullov

Det har gått några dagar sedan jag berättade om vad jag sysslat med så här kommer nu ett kort sammandrag på det.

På torsdag hade jag skola från 9-13, men blev i skolan till klockan 15 för att se teatern. Hemma lackade jag naglarna, tog fotbad och fixade allt klart inför julfesten på fredag kväll.

Igår (fredag) steg jag upp någorlunda tidigt och åkte till laboratoriet i byn för att ge fem tuber blod och sedan hem och svänga före vi åkte till polisen i Lojo för att lämna in alla körkortsuppgifter. På eftermiddagen fixade jag mig klar och klockan 17 åkte vi till skolan för att sälja lotter innan julfesten började klockan 18. Programmet på julfesten var riktigt fint som alltid och jag hade jätte roligt och ett bra slut på det här året.

Idag sov jag så länge jag kunde och gud vad skönt det var. Det var ju skola idag, men bestämde mig för att stanna hemma. På för- och eftermiddagen pysslade jag med lite allt möjligt. Körde bland annat bil och spelade Wii. Packade också ett par små julklappar och bara vilade.

Nu skall jag pynta rummet och lyssna på julmusik. Försöker få julstämning men tyvärr har den inte kommit än.

Lagade en god och fräsch smoothie idag. På bilden nedanför ser ni vad som behövs (+ 2 dl vatten). Fyrkanterna i skålen är mango.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar