3 december 2014

Champions Hockey League

Igår var jag då till Helsingfors med skolan. Före vi startade mot stan hade jag en lektion geografi. Vi åkte till Helsingfors för att gå på Studia-mässan och det gjorde vi också. Blev nog besviken på mässan eftersom där var så mycket människor och utbudet på svenska skolor var minimalt. Det kändes som om alla hoppade på och erbjöd det ena finska universitet efter det andra.

Eftersom det inte var en bra mässa åkte jag tidigt därifrån med Roosa och Lotta. Vi åkte in till stan där vi handlade julklappar, åt godaste salladen på Vapiano och en liten efterrätt på Wayne's Coffee.

På kvällen åkte jag till Nordis för att se HIFK-Frölunda och matchen slutade riktigt bra trots att det inte är tävlan om vinst utan mål i CHL.

Idag har jag varit i skolan från 9-15 trots att jag hade lektioner från 10-14. Hade i alla fall bara två ämnen idag. Modersmål och historia. Efter skolan kom jag hem och lagade smoothie. Sedan dess har jag inte gjort någonting. Ska nu packa upp skolväskan, sedan gå i duschen och före jag går och lägger mig tidigt ska jag se ett avsnitt Criminal Minds och läsa på min bok.

Fick inte så många bra bilder från matchen igår eftersom vi inte satt på samma plats som vi brukar. Dessutom satt vi bakom nätet så bilderna har fläckar på sig, men dessa är i alla fall de mest lyckade.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar