1 november 2014

Bio

Igår hade jag en lång skoldag, men inte så lång som den borde ha varit eftersom jag skrev franska provet på en hållektion istället för att stanna kvar i skolan till klockan 16. Var klar med provet i god tid, så jag hann laga klart ett av finska arbetena före bussen startade hemåt. Åkte ända ner till byn, till butiken och till biblioteket. När vi kom hem skulle jag och Lotta se på The Vampire Diaries men vårt internet fungerade inte bra igår så det fick vara. Lagade sedan mat och så åkte jag och resten av familjen till Helsingfors med Cedric och Mixu. Gick omkring i butiker och sent på kvällen gick vi och såg Hallonbåtsflyktingen på bio. Helt bra film faktiskt.

Idag sov jag för länge. När jag väl steg upp redde jag upp mitt stökiga rum. Åkte sedan till gravgården för att hälsa på farfar. Efter lunch dammsög jag hela huset, sorterade jag bilder och så kom mormor, morfar och morbror och hälsade på. Nu ska jag skicka bilderna till Ifolor så snart för jag börja fixa på fotoalbumet igen.
Ikväll ska jag se på några tv-program som jag missat och så ska jag se på The Vampire Diaries om jag hinner.
Imorgon är det söndag, men inte sista lediga dagen för mig för jag åker inte till skolan på måndagen.


Ni ser väl att jag är bra på att laga mat? Haha


Makuuni sålde bort gamla filmer så köpte denna! Snart är samlingen komplett


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar