25 oktober 2014

På miljöaktionsdagarna

Nu är alla resor över för i år. Ser så framemot nästa år (älskar att resa!) då jag har i alla fall två resor inplanerade. Möjligen tre om jag bestämmer mig för att åka till Tjeckien, men då måste jag få stöd till den resan. Får se hur det blir. Planerna hinner ändra ännu.

Under det få dagarna jag har varit hemma har det hänt en hel del. Jag har fått tillbaka min dygnsrytm, jobbat en hel del på skolarbeten, sett ett par filmer på håltimmarna jag haft och åkt till Kouvola var jag befinner mig just nu. Kom hit igår på eftermiddagen. Då fick vi våra rum och så började programmet. Vi lekte lekar, delades in i grupper, åt middag, hörde två föreläsningar som var jätte intressanta och såg på The Vampire Diaries. Här är nästan bara finskspråkiga men det är bara bra för mig så jag får träna min dåliga finska.

Idag har vi lagat kampanjer i våra grupper. Är med i Animalia så ni kan ju gissa vad det handlar om.
Har också ätit mycket. Det gör vi här. Här äter vi dessutom bara vegetarisk mat eftersom majoriteten är veganer eller vegetarianer. Måste nog säga att jag redan längtar efter att få äta kött.

Ska nu gå på en föreläsning och sedan har vi ett kvällsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar