20 juni 2014

Dör av lycka

Konserten igår var den bästa jag varit på hittills. Den var snäppet bättre än Justins bara för att jag gillar konserter med få människor bättre. De är mer personliga och mysigare tycker jag. Konserten kan nog inte beskrivas med ord. Cody var så fin och snäll. Han tog alla i beaktande. Grät himla mycket då han sjöng sista låten. Den var så fin och känslofull. Dessutom var hela konserten akustisk, vilket jag gillade.

Men nu ska jag berätta om hela dagen.
Klockan åtta startade vi hemifrån. Hoppade sedan på ett tåg i Kyrkslätt. Väl framme gick vi och köpte mat sedan tog vi spårvagnen till Nosturi. Det var redan en lång kö men vi var nog bland de 50 första. De första två timmarna gick åt till att få två ordentliga köer. En för Meet&Greet och en för oss med de vanliga biljetterna. De följande sju timmarna var ganska jävliga så att säga. Det regnade, människor kilade och det var sjukt kallt. Två timmar av de sju stod vi vid hans hotell, men han kom aldrig. Ungefär klockan sex kom Julia och hennes syster och köade med oss och Cody hälsade på oss. När vi slapp in klockan sju var jag jätte excited. Allt var bra organiserat och vi fick riktigt bra platser. Kort som jag är så är jag glad att vi fick platser på en platå. Var alltså högre upp än alla andra.
Inne i Nosturi väntade vi ännu två timmar och tio minuter, så sammanlagt blev väntetiden lite på 11 timmar, men det var så värt det.
Cody talade med publiken, berättade hur mycket han älskar oss, ursäktade för att han inte kommit till Finland tidigare och så tog han bilder med oss och på oss. Jag grät, skrattade och skrek halsen av mig.
Kvällen var den bästa på länge och jag längtar redan till nästa gång han besöker Finland, som enligt Codys tour manager borde vara nästa år.

Landade i sängen klockan två på natten och jag somnade genast, lyckligare än någonsin.

Klicka HÄR för att se min instagram video från konserten.

UPDATE! Se min andra video HÄR.



Kön var jätte lång, stod ca. 800 personer i den


iPhone kvalité


Han har tweetat en massa bra om Finland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar