6 januari 2014

Guld

Som ni alla säkert redan vet vann ju Finlands junior lag i ishockey guld igår. Man kan bara inte ha missat nyheten eftersom alla svenska tidningar skriver om det och likaså alla finska. Är så tusans stolt. Efter 16 år vann vi äntligen guld.
Svenskarna var så säkra på att de skulle vinna så de hade redan beställt limousine och pubbar klart. Men vi tog vinsten rakt framför näsan på dem. Inte för att de var dåliga. Det var ju en väldigt jämn match men Ristolainen sköt det avgörande skottet och Finland vann. Tyckte nog faktiskt lite synd om svensken Hägg som började gråta.

Idag har jag varit hos mormor och morfar och så har jag varit och spelat badminton men Lotta, bror och pappa. Sista lovdagen idag så jag tänkte bara ta det lugnt och kanske läsa lite historia eller biologi. Det var meningen att jag skulle läsa lite nu och då under jullovet men har inte haft så mycket extra tid och så har jag inte riktigt orkat ta fram böckerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar