25 december 2013

Tankar om julen

Hoppas alla ni har haft en riktigt bra jul hittills. Det har jag. Har njutit av varje sekund.
Igår firade vi julen med mormor, morfar, moster, morbror, Lasse och hela vår familj hemma hos oss. Vi brukar fira varannan jul hos mormor och morfar och varannan hos oss och detta år firade vi då alltså hos oss. De anlände lite före 14. Vi började äta nästan genast. Först förrätt som bestod av olika fiskrätter, sill och bröd. Sedan åt vi huvudrätt som bestod av julskinka, lådor och ärter. Som efterrätt var det hjortron fromage.
Sen började vi öppna julklappar. Är nöjd med allt jag fick trots att det inte var den nyaste telefonen eller den dyraste datorn. Jag tänker nu skriva ut vad jag tänker om julklappar för ibland blir man bara så arg. Barn som får precis allt de vill ha kommer inte ha det lätt sen när de blir vuxna ska jag säga. Har hört att några blev arga för de fick fel modell på sin MacBook eller fel färg på sin svindyra telefon. Tänk vad hårt en del föräldrar jobbar för att köpa julklappar värda en förmögenhet och sedan blir du sur för att det är fel färg. Det är inte vad julen handlar om. Julen ska man tillbringa med sin familj och sina släktingar. Det är ju ändå tanken som räknas.
Jag är så himla nöjd över att jag fick lite pengar, presentkort, biljett till Talviklassikko 2014, skönhets produkter och saker som jag kommer behöva i framtiden. Och att jag fick tillbringa julen med de jag älskar mest på denna jord. Nu har jag sagt mitt.




Ni får fler bilder imorgon

3 kommentarer:

  1. Kunde inte ha skrivit det bättre själv, det är så otroligt sant <3

    SvaraRadera
  2. fel modell på macbook? oj guud -.-´

    SvaraRadera