1 september 2013

Höst

Hösten kommer. Det är första dagen i september. Vindarna börjar blåsa kallare och löven börjar snart bli bruna och gula. Det är dags att ta fram tröjorna och sätta undan shortsen och kjolarna.
Jag gillar hösten. Vad är inte bättre än att sitta på soffan i en stor tröja och dricka te då det skymmer ute? På hösten händer det en massa kul också. Det är höstlov, marknader, en av mina bästa vänner fyller år och mycket mer. Hösten, du är välkommen.


Nu till idag. Jag har gjort jätte mycket idag, enligt mig själv alltså. Har storstädat rummet med Justin Bieber och Enrique Iglesias i högtalarna, sorterat gymnasieböcker, bytt lakan, strykit kläder, lagat fruktsallad och lime-sås, fotat och så har mormor och morfar varit på besök.
Skall ännu laga lite läxor, se ett avsnitt TVD och ha en spa-kväll för mig själv. Veckoslutet är nu över och en ny skolvecka börjar. Har dessutom bara tre hela dagar godisstrejk kvar! Så på torsdagen kan jag börja äta gott igen.
Igår beställde jag tre telefonladdare för de två senaste har gått sönder. Hur lyckas jag med det?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar