30 maj 2013

Bästa klassresan med bästa vännerna

Är nu hemma från en helt underbar resa med världens bästa vänner. Jag kom hem igår kväll. Bara packade upp och slängde mig på sängen. Skall berätta kort om mina dagar den här veckan.
På måndagen var det tidig väckning och så åkte vi med buss till Åbo och därifrån med båt till Mariehamn, Åland. Åt mig fet på båten, haha! På måndagen gick vi till Pommern och Sjöfartsmuseumet, vi kom till hotellet och gick lite på stan. Det var helt sjukt fint väder så vi gick i shorts hela dagen. På kvällen spelade vi minigolf Jag och Jenny kom på första delad plats. Har tydligen blivit bättre sen förra året! Blev sist då, haha.











På tisdagen åkte vi 2,5 timmar go-kart på Lemland. Det var jätte kul faktiskt! Hade tävlingar och jag klarade mig ganska bra. Efter det åkte vi till hotellet och åt och sen blev det shopping i Maxinge och sen shopping i stan. Köpte inte så mycket på hela resan men det for nog tillräckligt med pengar i alla fall. När vi har shoppat klart åt vi på Hesburger och sen gick jag och Lotta och hälsade på vår moster och hennes pojkvän. Vi gick och äta citronglass, nam! När vi kom tillbaka till stan gick vi till Mariebad och simmade. Hade så trånga och dåliga duschar på hotellet så det var skönt att fara och simma. På kvällen/natten stack vi ut till stan och träffade en typ och bara chillade. Hade jätte kul! Sov typ 4 timmar den natten för vi kom hem så sent. Träffade lite nya typer på hotellet också




Bikini undredel från Kappahl


I love Justin-armband från en souvenirbutik


Kärlek-prydnad från en liten presentbutik


Örhängen från båten
 


På onsdagen steg vi upp super tidigt och for till Strandnäs skola. Gjorde bort oss totalt tycker jag. Sen såg vi lite sevärdheter och åkte till Smakbyn och åt lunch. Det var jätte gott!
Båtresan var hur rolig som helst. Köpte lite godis från båten också. Var så trött hela hemresan att jag hade massor med energi. Bussresan var jätte rolig den med. Haha, gud vilken resa det var! Oförglömlig är den. Måste tacka alla bästa vänner som var en del av min klassresa. Ni är guld värda och ni vet nog själva om det är er jag menar ♥
Idag sög skolan. Frilufts dag och jag kämpade genom skoldagen. Trött som jag vet inte vad är jag. Snart skall jag med familjen och se på Hangover 3:an. Vi hörs imorgon!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar