16 maj 2017

Rädd för framtiden

Igår jobbade jag från klockan 10-18 och på kvällen träffade jag Lina. När jag kom hem såg jag på Youtube-videor och somnade tidigt.
Idag på dagen satt jag ute i solen och läste på tent och så skötte jag ärenden i byn innan jag började jobbet klockan 15:10. Just nu har jag paus.

Igår för ett år sedan skrev jag inträdesprov till svenskan och visste inte någonting om kommande höst. Jag var rädd att klara provet, jag var rädd att inte klara det. Hur som helst gjorde jag det, just och just, och flyttade till Åbo på hösten. Jag minns när jag på midsommaren fick beskedet att jag blivit antagen till svenskan. Jag grät. Jag var rädd för framtiden, för att lämna trygga Ingå, jag var rädd att lämna mina kompisar och för att bo ensam i en stor stad. Idag är jag glad att jag gjorde det. Jag har växt otroligt mycket som person sedan den förändringen.


När jobbskjortan är på är man ju hur glad som helst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar