29 maj 2017

Min aknehistoria del 11 - Isotretinoin månad 9

Som väntat blev det en månad till av min kur, eller lite längre egentligen för vi höjde min dos till 20 mg per dag och 40 mg tre dagar i veckan (10 piller i veckan). Jag har räknat att i skrivande stund (4:de maj) har jag 38 dagar kvar. Mer än detta får jag inte äta och nästa månad ska jag ha kontakt med min hudläkare per mejl. Jag skall skicka bilder på min hy och sedan ha ett telefonsamtal.
Idag har jag omkring tio dagar kvar eller kanske till och med lite mer (beroende på när nästa fest är, hehe). Jag våga inte äta kuren till slut då jag tidigare talat med hudläkaren om att inte äta för mycket. Det kan ge upphov till magsjukdomar.
Jag har inte fått nya biverkningar den senaste månaden. Jag har kanske varit lite torrare i ansiktet än normalt då jag höjt dosen men inte mer än det.

Så här ser min hy ut just nu. Jag är sjukt nöjd med resultatet. Jag råkade få en liten finne på vänstra kinden precis innan jag skulle ta bilderna. Det kan bero på stress. Annars är det bara ärr kvar. De kommer jag behandla på efterhand.




Ja, jag är vit i ansiktet och brun på kroppen. Jag får ju inte sola ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar