14 april 2017

Det här med att jobba på långfredagen

Det är fredag idag. Långfredag. Och jag har varit på jobb från klockan 12-19. En hel dag på jobbet. På långfredag.
Jag har lite delade åsikter om det. Jag är inte särskilt religiös eller troende men långfredagen har ändå alltid varit en vilodag hemma för mig. Som en söndag men lite viktigare. Då borde alla vara hemma och alla butiker borde vara stängda. Finland borde vara på paus idag. Det handlar inte bara om idag men alla helgdagar. Jul, nyår mm. Jag förstår inte varför man måste gå till butiken varje dag. Visst kan man handla för flera dagar? Och detta handlar inte bara om butiker förstås. Utan alla lite mer "onödiga" serviceyrken.
Kan vi bara göra så som förr? Att allt är stängt på helgdagarna?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar