17 mars 2017

En vecka på Teneriffa

Nu är jag äntligen hemma igen efter en solig vecka på Teneriffa. Eftersom jag inte har bloggat så blir det kanske en hel del text och några bilder, men jag hoppas ni orkar läsa i alla fall.
Jag och Alex startade som sagt mot Teneriffa på onsdag-torsdag natt förra veckan. Vi var framme på torsdag dag. Då tog vi oss genast till hotellet mellan Playa de las Americas och Los Cristianos och lade oss i solstolarna. Vädret var fint hela veckan. Det växlade mellan 25 och 34 grader.
Eftersom vi bodde mellan två städer besökte vi båda lite turvist. Hotellet vi bodde på var fint och fräscht. Riktigt bra för det billiga priset vi fick betala.





På flyget



Hotellkissen



Hotellet

Veckan gick som sagt åt till att sola och äta god mat.
De som följer mig på sociala medier vet redan att min kamera blev stulen. Kameran som varit mig trogen i fyra år är borta. För mig är det en väldigt stor förlust då jag använder den varje dag och bloggen antagligen kommer lida av att den är borta. Måste göra något åt saken as soon as possible.




Favoritrestaurangen Loft på Parque Santiago 6





På väg till Los Cristianos



Favoritglassen


Strandpromenaden i Playa de las Americas



Siam Mall - Bästa shoppingcentret i Playa de las Americas


Här försvann kameran så jag har bara bilder från de tre första dagarna, tyvärr. Denna gång ägnar jag bara ett inlägg till resan, då jag inte har material för fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar