21 december 2016

Sista tenten och officiellt jullov

Igår steg jag upp riktigt tidigt och åkte till Karis och därifrån till Åbo med tåg. Jag var framme 09:30 och då åkte jag hem till lägenheten. Där åt jag morgonmål nummer två och läste på tent.
Klockan 12 skrev jag årets sista tent och den gick väl så där. Jag satsade på att bli godkänd och det tror jag att jag är. Kursvitsorden i universitet är lite som vitsorden i gymnasiet. Ingen bryr sig om dem bara man är godkänd.
Resten av dagen spenderades i sängen framför Skam och Youtube. Jag hade huvudvärk så jag tog till och med en liten tupplur. Andra säsongen i Skam var den bästa säsongen. Jag kunde inte sluta le igenom alla avsnitt. Det var så himla bra! Jag råkade nämligen hoppa över andra säsongen så efter att jag sett den tredje säsongen gick jag tillbaka till den andra. Serien är ju väldigt omtalade, och av en orsak.
På kvällen mötte jag upp Lotta och så åkte vi hem.

Idag har jag bara slöat. Det känns riktigt konstigt att inte ha några skolarbeten eller uppgifter. Jag känner mig ganska rastlös.
När pappa kom hem från jobbet åkte vi och handlade mat till julen. Vi köpte med pizza hem och åt precis middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar