9 november 2016

19, Glöggrundan och Trump

Idag fyller jag 19 år. 19 år. Jag kan inte ens tro det själv. Det kändes som om jag var 18 i en evighet. Men det skulle jag egentligen ha velat. Jag skulle ha velat vara 18 för alltid. Jag älskade att vara 18.
19 är dock ingen dålig ålder det heller och inte långt ifrån 18. Jag är ju fortfarande under 20, haha.

Idag hade jag ingen föreläsning så jag fick ha en skön morgon födelsedagen till ära. Ingen god bakelse till frukost dock. Jag tog en bit av Brunbergs sockerfria choklad. Mums!

När klockan slog 12 var jag redo att köpa VIP-biljetter till Glöggrundan men jag fick bara två vanliga biljetter. Alla biljetter såldes slut på 30 sekunder! På dagen såg jag på film och så jobbade jag på en inlämningsuppgift och lagade mat.
Klockan 18 träffade jag Erika på café Brahe på födelsedagskaffe. Vi sitter fortfarande och pratar.
Ikväll är jag sugen på fest. Var och när vet jag inte, haha.

Och så har vi det här med Trump. Dagens största samtalsämne. Jag är inte så insatt i ämnet, har bara läst någon artikel, men jag är rädd. Rädd för vad som komma skall och besviken på amerikanerna som röstar på den sämre av de två dåliga representanterna. Vart är världen på väg?



En throwback till studenten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar