8 oktober 2016

Soleksem, vitt ansikte och försenat flyg?

Dagen började riktigt dåligt, men det blev en bra dag till slut. När jag får de dåliga tankarna behöver jag någon som piggar upp mig och får mig att tänka på annat. Sitter jag ensam och tänker så övertänker jag och allt blir bara ännu värre.
Idag har vi i alla fall pressat i solen. Jag brukar bränna mig på varenda södernresa men på denna resa har jag inte bränt mig så mycket. På grund av min hudläkares rekommendation har jag använt högre solskyddsfaktor än normalt, både på kroppen och i ansiktet. Egentligen borde man inte sola under denna kur men läkaren tyckte ändå det skulle gå bra om man använde tillräckligt bra solkräm. Det har jag gjort, vilket betyder att jag är vit i ansiktet och brun på kroppen. Det ser lite knasigt ut, haha. Trots bra skydd har jag fått soleksem över hela bröstet. Jag hatar soleksem. I vanliga fall brukar jag inte få det, men jag antar att jag fått det nu pga min känsliga hud.
Idag läste vi på flygfältets hemsida att en 48 timmars flygstrejk påbörjas imorgon (vi åker hem på måndag förmiddag) och jag hoppas verkligen inte det kommer påverka oss. De två tidigare gångerna vi åkt hem från Cypern har flyget varit mellan 2-4 timmar försenat. Jag hatar att sitta på flygfältet och vänta i flera timmar.
Nu skall vi gå ut och äta middag. Jag tror det får bli en sallad idag. Jag har ju ätit pizza två kvällar i rad.
Imorgon är det sista hela dagen här. Då skall jag försöka fota lite mer till er. Man tar inte fram kameran så många gånger om dagens då man mestadels ligger på stranden.


Denna var riktigt god. Den smakade som Fanta Lemon.


Har fastnat för Mars-glass här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar