24 oktober 2016

Att få hjälp med sitt liv

Idag sov jag ut och så gjorde jag ingenting speciellt på förmiddagen. På eftermiddagen åkte jag till Karis och träffade en coach. En livscoach. En person som hjälper mig att reda ut mitt liv, kort sagt. Hon ger mig inga råd eller tips. Hon bara frågar frågor och så får jag jobba mig fram till svaren själv. Hon ger mig stöd och ställer frågorna man själv kanske inte tänkt på. Det är så lätt att inte komma framåt i sina egna tankar då man funderar på något för sig själv. 
Det är coaching Vad fan skall jag göra med mitt liv-boken handlade om och jag blev jätteintresserad av det själv så detta är en jätterolig grej för mig. Ni vet ju hur jag mådde på sommaren så att jag nu äntligen tar tag i mitt eget välmående känns bra. Nog för att jag redan har mått bra en tid, men detta ger mig verkligen motivation att bli en bättre version av mig själv.
Idag spikade vi fast ett mål jag skall ha nått den 1.3.2017. Jag är så taggad på att nå det målet. Jag vill inget annat just nu.

Sedan jag kom hem från Karis har jag bara varit en sväng till butiken och jobbat på en populärvetenskaplig artikel som tydligen har deadline idag. Det skulle ha varit trevligt om jag skulle ha vetat om det tidigare då den skall vara 3-5 sidor lång, men jag skall nog få den gjord i tid. Jag har ju ännu dryga fyra timmar på mig, hehe.

Nu skall jag fortsätta jobba på den och senare ikväll skall jag se på Paradise, förutsatt att artikeln är gjord och inskickad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar