19 juli 2016

V som i Vasa och våfflor

Igår mådde jag helt okej. Jag har inte haft någon matlust på flera flera dagar och det tycker jag är lite konstigt. Jag har ju alltid varit bra på att äta mat.
Gårdagen gick i varje fall åt till att sola och äta som man alltid gör här. Känns som om man äter hela tiden.
Klockan 15 startade vi mot Vasa. Vi gick först i ett par butiker och sedan träffade vi finaste Annika på Fazers nyöppnade café. Alltid lika kul att träffa henne.
Efter att vi träffat henne körde vi till pappas cykelkompis som bor här uppe och så var vi där en stund. På vägen hem var vi och tittade på Replotbron.

Idag på förmiddagen åkte vi in till Jakobstad på loppis och matinköp.
Klockan 15 åkte vi till Bosse på kaffe och våfflor.
Resten av eftermiddagen satt vi ute i solen och så såg jag på medan de andra städade stugan. Idag är jag ganska sjuk igen. Alltså jag orkar inte nu.
Nu skall vi äta en väldigt sen middag och ikväll skall vi säkert spela mölkky. Det är så fint väder här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar