16 december 2015

När alla serier är på paus

Idag hade jag skola från 10-16. Skoldagen bestod av två lektioner modersmål, två timmar hål och två lektioner studiehandledning. Riktigt intressant studiehandledning tycker jag. Vi fick veta mer om Åbo Akademi och Åbo som studiestad. I januari skall vi åka dit på besök och det kommer nog bli riktigt intressant tror jag. Det kan ju hända att man bor där om mindre än ett år. På våren skall jag uppdatera er om mina framtida planer. Hittills är de väldigt oklara. Jag tror på ödet. Man hamnar dit man hamnar helt enkelt.

Efter skolan kom jag hem och packade upp väskan. Sedan dess har jag ätit middag och glass och så har jag packat julklappar.
Nu skall jag hoppa i duschen och senare ikväll skall jag läsa på HP.
Nästan alla serier vi följer är endera slut eller på paus så vi har ingenting att se på på kvällarna. Jag skulle inte riktigt orka börja med en ny serie heller för då blir man fast. Bäst att bara läsa en bok. Det är mer avkopplande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar