13 maj 2015

Start of the week

På söndag när jag kom hem från  resan packade jag upp, mormor och morfar var på besök och så läste jag lite på prov.

På måndag var jag tillbaka i skolan. Fick dock sova länge eftersom jag började först klockan 10. Hade en rätt så normal skoldag om man inte räknar med stafettkarnevals övningarna som vi hade mitt på dagen. Skulle även ha ett prov på eftermiddagen men eftersom jag inte hade hunnit läsa på det så skippade jag det helt och hållet. På kvällen såg jag på ishockey och övade på prov.

Igår hade jag en lång skoldag. Började klockan 8 och slutade klockan 16. Hade en extra lektion Grön Flagg från klockan 15-16. Hade också franska prov och engelska prov och båda gick rätt så bra, tror jag i alla fall. Efter skolan tog jag bussen till Helsingfors. Sökte då upp HBL-huset och så fick vi, som skall jobba där under två dagar, en massa information om jobbet. Ska berätta mer om jobbet sen när det blir aktuellt. Efter mötet åkte vi till en plats med en massa körsbärsträd och fotade där. Körde sedan hem från Helsingfors. När jag kom hem såg jag på hockey och så gick jag och lade mig.

Idag började jag skolan klockan 8. Hade först två lektioner psykologi, sedan två lektioner religion, matematik och gymnastik. På gymnastiken häcklöpte vi och så spelade vi lacrosse och det var riktigt kul trots att det regnade. Åkte sedan hem med Johan. När jag kom hem packade jag upp skolväskan, skrev en skoluppgift och såg på The Vampire Diaries. Sedan dess har jag bara ätit middag och nätshoppat.

Har nu ett fyra dagar långt veckoslut och sedan bara två vanliga skoldagar innan provveckan börjar. Ska bli så skönt!

Gratulerar om du orkade läsa så här långt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar