29 maj 2015

Hejdå tvåan, hej trean

Idag hade jag skola från 9-10:30. Då var det provutgivning och provgenomgång. Kan säga att jag var ganska nöjd med denna periods vitsord. Några kunde ha varit lite bättre, men jag är nöjd.
Efter skolan åkte jag in till Lojo med flickorna. Vi åt lunch på Amar. Salladen jag åt var inget att hänga i julgranen men de andras såg god ut i alla fall.
När jag kom hem innan klockan 14 packade jag upp skolväskan för sista gången på riktigt länge. Känslan då alltså! Sorterade lite papper och böcker, åt middag och så såg jag två avsnitt Supernatural.

Nu ska jag i duschen. Sedan måste jag bestämma mig för hur jag skall se ut imorgon på avslutningen. Tänk att sommarlovet börjar imorgon och att jag tar studenten om exakt ett år! Det andra året i gymnasiet har verkligen gått jättesnabbt men det har också varit det jobbigaste skolåret hittills. Så himla mycket läxor, arbeten och prov. Tycker synd om er som börjar tvåan i gymnasiet på hösten.
Har hört att gymnasiet bara är en barnlek så lite nervös är man ju nog över vad som händer efter gymnasiet. Måste bara koncentrera sig på vad som händer i nuet så klarar man sig fint!


Måste tipsa er om en riktigt bra deal. Mamma har beställt Cityshoppari till sig varje år i flera års tid. I år får även jag och Lotta dela på ett Cityshoppari-kort.

Cityshoppari går alltså ut på att man beställer kortet som ger dig rabatt i olika butiker/restauranger runt om i Finland. Det kostar bara runt 30€ och då får du rabatt i över 1000 butiker/restauranger. Hur bra är inte det? Dessutom kan du få rabatt på till exempel Sea Life, Puhamaa, Viking Line mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar