22 april 2014

Solig dag

Perfekt dag i dag igen! Soligt väder och årets första solbränna. Blir så lätt röd, i alla fall på våren. Men efter att man varit röd blir man brun. Det är trevligt att tänka så.

Som jag redan skrev igår började jag 8 i dag, men underligt nog så var jag inte så trött på morgonen. Jag började med två lektioner matematik, sedan en lektion modersmål och en lektion samhällslära. På de två håltimmarna som jag hade efter det lagade jag läxor och så gick jag ut i solen med Jenny och Lotta. Satt där och planerade resan till Frankrike, haha. Några extra utfärder också, för den delen. Som en tågresa från Frankrike till London, till Harry Potter museet. Någon gång skall jag absolut besöka det.

När jag kom hem fixade jag några skolsaker och sedan gick jag ut i solen och fotade. Eftersom jag bara har standard objektivet jag fick med då jag köpte kameran, så blev jag inte riktigt nöjd med bilderna. Skulle absolut behöva ett makroobjektiv eller ett 50 mm objektiv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar