21 december 2013

Jullov

Äntligen jullov! Är verkligen slutkörd så det sitter bra med lov just nu.
Eftersom jag har publicerat inläggen om mitt år så har jag inte bloggat något om de två senaste dagarna. Ska berätta kort vad som har hänt.
På torsdagen hade jag de sista riktiga lektionerna detta år. Slutade redan 13 men stannade i skolan till 15 och jobbade på mitt, Roosas, Erikas och Lottas musikarbete. Tror det kommer bli riktigt bra!
På fredagen (igår) var vi lediga på förmiddagen. Då åkte jag, Lotta och mamma till Hagalund för att köpa de sista julklapparna och för att handla ingredienser till julmaten. På kvällen var det julfest. Tycker julfesten var riktigt lyckad!
Idag var jag sista dagen i skolan detta år. Varför på en lördag tänker ni väl och det kan jag faktiskt inte svara på men jag hade en riktigt kort och bra skoldag. Jana, Iida och Sylvi var i skolan hela dagen. Det var jätte trevligt att se dem. Har inte sett dem sedan vi slutade nian. Hände exakt ingenting i skolan. Ganska onödig skoldag tycker jag. När jag kom hem lite före ett började jag packa julklappar och så såg jag på Ryssland-Finland. Sedan åkte vi till Cedric&Mixu för att fira Cedric som kommit ut från armén.
Idag ska jag bara hjälpa till här hemma med lite förberedelser inför julen. Har ganska mycket ogjort så det blir antagligen ganska mycket jobb den här helgen.
Förlåt för ett superlångt inlägg, men har man mycket att skriva om så blir det långt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar